Веб - квест

Перед сучасною освітою стоїть завдання пошуку нових видів і форм організації навчальної діяльності. Інтеграція сучасних освітніх й інформаційних технологій стає важливою умовою для вдосконалення процесу навчання різних предметів, а особливо математики.
Навчання має розвивати самостійне критичне і творче мислення. З цією метою багато вчителів вже давно використовують проектну технологію, залучаючи ресурси мережі Інтернет. Але велика кількість інформації в мережі та її якість не тільки не спрощують процес роботи над проектом, але й ускладнюють його.
Одним із способів цільового використання глобальної мережі на уроках математики є веб-квест, який можна віднести як до методу проблемного навчання, так і до методу проектного навчання одночасно. Вперше модель web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках.
Веб-квест дає можливість учням ефективно використовувати інформацію, яку вони знаходять у мережі.
Особливістю веб-квестів є те, що частина інформації або вся інформація, розміщена на сайті для індивідуального та групового ознайомлення, знаходиться насправді на різних веб-сайтах. Завдяки гіперпосиланням користувачі цього не відчувають, а працюють в єдиному інформаційному просторі. Підсумком роботи над веб-квестом може бути як створення нових веб-сторінок з даної теми, так і інші творчі роботи в електронній, усній чи друкованій формі (презентації,публікації,буклети..).
Що дає використання цієї технології?
Веб-квест сприяє:
пошуку Інтернет інформації, яку доручає учням вчитель,
розвитку мислення учнів на стадії аналізу, узагальнення та оцінки інформації,
розвитку комп'ютерних навичок учнів і підвищенню їх словникового запасу,
заохоченню учнів навчатися незалежно від вчителя,
розвитку дослідницьких і творчих здібностей учнів,
підвищенню особистісної самооцінки.

Технологія веб-квест, використовуючи інформаційні ресурси Інтернет і інтегруючи їх у навчальний процес, допомагає ефективно вирішувати цілий ряд компетенцій:
використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань (в т.ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, баз даних тощо);
самонавчання і самоорганізація;
робота в команді(планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль), тобто навички командного рішення проблем;
вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обгрунтовувати свій вибір;
навик публічних виступів

При використанні веб-квесту у навчанні підвищується мотивація учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп'ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого. Веб-квест являє собою не простий пошук інформації в мережі, адже учні, працюючи над завданням, збирають, узагальнюють інформацію, роблять висновки. Крім того учасники веб-квесту вчаться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.
Як створити веб-квест?
Крок 1: визначте теми.
Крок 2: виберіть сайт, на якому розміщена матриця (шаблон) для створення веб-квесту.
Крок 3: надайте завдання, вибравши одну із форм:
у вигляді презентації;
у вигляді тексту;
візуальний матеріал.
Крок 4: придумайте систему оцінювання.
Крок 5: знайдіть джерела інформації, якими користуватимуться учні для пошуку відповідей.
Крок 6: маючи на аркуші приблизний план і основну інформацію приступайте до розміщення веб-квесту на сайті.

Переваги даної технології в тому, що її можна застосувати для будь-якого шкільного предмету, для організації як урочної індивідуальної або групової роботи, так і позакласної.

Коментарі